ארדן לקול חי: "הביקורת על אבו כביר שגויה, מצפה לשוטרים חרדים"

    ''נוכחנו לראות כי בגל הטרור הנוכחי היעד של המחבלים הינו לובשי המדים וזהות חרדית. הנחיתי את הרשויות מי שרוצה ובעיקר במגזר החרדי לקבל רשיון לכלי נשק לצמצם ולהקל את התהליך הנדרש. ואדרבה, מי שנתקל בבעיה שיפנה אליי ואסייע בענין''
    יוסי צלניקר No Comments on ארדן לקול חי: "הביקורת על אבו כביר שגויה, מצפה לשוטרים חרדים"

    "הוספו כמות של שוטרים קבועים במתחם קבר הרשב"י במירון לשמירה במקום ושמירת המתפללים" • זיקוקים: המשטרה תגביר את האכיפה בנושא • ומי ימונה לרב המשטרה?

    צילום: יח''צ
    ''נוכחנו לראות כי בגל הטרור הנוכחי היעד של המחבלים הינו לובשי המדים וזהות חרדית. הנחיתי את הרשויות מי שרוצה ובעיקר במגזר החרדי לקבל רשיון לכלי נשק לצמצם ולהקל את התהליך הנדרש. ואדרבה, מי שנתקל בבעיה שיפנה אליי ואסייע בענין''
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נפגש השר לבט"פ גלעד ארדן עם כתב המשטרה של 'קול חי' לשיחה מרתקת בה התייחס השר למספר שאלות ונושאים מענינים.

    בנוגע לטרור בישראל בחודשים האחרונים אומר השר ארדן כי ישנה ירידה משמעותית בכמות הפיגועים בירושלים בגל הטרור הנוכחי, לעומת אזור יו"ש ששם דוקא יש עלייה לאחרונה בכמות הפיגועים. ירושלים מתוגברת בכוחות משטרה . בגל הטרור הנוכחי עצרנו כ 2000 ב.מ. מאזור ירושלים החשודים בהפס"ד ותמיכה בטרור, והרבה כתבי אישום הוגשו נגד חלק מהם. אנחנו בהידברות עם המוכתרים של מזרח ירושלים והכפרים שמנסים לסייע בהרגעת השטח והפיגועים בבירה.

    "ערבי שיוצא לבצע פיגוע מושפע בעיקר מההסתה ברשת החברתית היא הבעיה שמביאה רבים לבצע פיגועים. אנחנו ביחד עם השב"כ פועלים כנגד התופעה ולתפוס את המפגעים שמביעים רצון לבצע פיגועים. זה לא קל זו עבודה קשה כי אחרי הכל – במכשיר פלאפון פשוט נמצא כל ההסתה. צה"ל צריך למצוא פתרונות לריבוי הפיגועים בעיקר בצומת הגוש שארעו בו לאחרונה הרבה פיגועים קשים".

    באשר למתן רשיונות לכלי נשק במגזר החרדי אומר ארדן "נוכחנו לראות כי בגל הטרור הנוכחי היעד של המחבלים הינו לובשי המדים וזהות חרדית. הנחיתי את הרשויות מי שרוצה ובעיקר במגזר החרדי לקבל רשיון לכלי נשק לצמצם ולהקל את התהליך הנדרש. ואדרבה, מי שנתקל בבעיה שיפנה אליי ואסייע בענין".

    בנושא גיוס חרדים למשטרה הוא מצפה שיהיה גיוס נרחב של חרדים לשורות המשטרה. "יש חרדים המשרתים במשטרה אך לדעתי אפשר וניתן לגייס עוד , כך שיוכלו לשרת במשטרה עם אורח חיים על פי ההלכה".

    מה לגבי רב למשטרת ישראל?
    מינוי רב למשטרה המפכ"ל מתעסק עם זה ואינני מתערב בכך.

    על סוגיית האבטחה בקבר הרשב"י אומר השר "הוספנו כמות של שוטרים קבועים במתחם קבר הרשב"י במירון לשמירה במקום ושמירת המתפללים".

    אחרי אסון אוטובוס קו 402 משפחות שלימות המתינו הרבה שעות לשחרור יקיריהן מהמכון באבו כביר כי קציני משטרה התעקשו לזיהוי מוחלט האם תשנה את הנוהל במקרים אחרים ולקצר את התהליך?

    המכון לא באחריות המשטרה אלא של משרד הבריאות. לגופו של ענין, הייתי בקשר באותו לילה עם הקצינים שהיו במכון. 2 גופות היה קושי רב לזהותם. הזיהוי הנכון הוא עפ"י צילומי שיניים ואו בדיקת דנ"א. אף קצין לא יקח על עצמו אחריות לשחרר גופה ללא סימנים אלו גם אם בוודאות יודעים מי הוא. אל לנו להקל ראש בדברים הללו, כי מספיק טעות אחת הכי קטנה שבסוף יתברר שקברו מישהו אחר. באותו לילה היה קצין בכיר במכון שהשתתף בזיהוי המלא של ההרוגים .ולכן הביקורת שהושמעה היתה מיותרת.

    פורים מתקרב ואיתו סוגיית הנפצים והצעצועים המסוכנים
    ישנו כבר חוק האוסר למכור זיקוקים וצעצועים מסוכנים. מדי שנה יש אכיפה של המשטרה ומשרד התמ"ת בענין הזה. נגביר את האכיפה בענין. וכל מי שיודע על חנות או אנשים שמוכרים צעצועים מסוכנים שמהווים סכנה לציבור אני קורא לו לבוא ולהגיד למשטרה והענין יטופל.

    השר ארדן ממהר לטקס שאליו הוא מחוייב להגיע. על שולחנו הרבה מכתבים ודברים שהוא חייב לעבור עליהם בטרם יסע לטקס. הוא אוהב את עבודתו , הוא מודע לעומס הרב שיש לו בשני המשרדים שבאחריותו אך מציין כי יש לו סיפוק רב בעבודתו.

    לפני שאנו נפרדים הוא מתענין על ארועי מירון , על הארוע המרכזי של המשטרה שבאחריות המשטרה ומבטיח כי יגיע למירון להדלקה הגדולה.



    0 תגובות